Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 9., péntek

Mézes, őszibarackos waffel...




...vagy gofri, vagy waffel, de igazából engem egyáltalán nem érdekel, hogy hívják. A lényeg az, hogy finom. Magamnak mindig ezt a Graham-lisztes, mézes, élesztős változatot sütöm. Nagyon ízlik így is. Feltétnek mézet és őszibarackot választottam, egy bögre tejjel mindig szívesen eszem reggelire. :-)


Hozzávalók:

  • 5 dl Graham-liszt (vagy más teljes kiőrlésű liszt)
  • 5 dl langyos tej
  • fél tk. só
  • fél tk. szárított élesztő
  • 1 ek. méz
  • 1 tk. fahéj
  • 1 csipet kardamom
  • 8 ek. semleges ízű olaj
  • 2 tojás


Elkészítése:


Este a tojás kivételével mindent hozzávalót összekevertem, majd betettem a hűtőbe. Másnap reggel belekevertem a tojásokat, és kisütöttem a gofrikat. Meglocsoltam őket mézzel, hozzá pedig felkockázott őszibarackot kínáltam.

Megjegyzés: Reggel az összes tésztát ki kell sütni, mert a tészta túlkel, és szétfolyik a tészta a gépben.



3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!! Most teljesen tanácstalan vagyok, hogy melyikből kérjek egy kis kóstolót, mert mindkettő isteni lehet.:)

    VálaszTörlés
  2. Orsi! Még egy kérdés:) A lisztet nem tudod dkg-ban megadni? Nem tudom mennyi 5 dl liszt:(

    VálaszTörlés
  3. Orsi!

    Még egy kérdés! A lisztet meg tudod adni grammban?

    VálaszTörlés