Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 24., szombat

Hamburgerzsemle



Tesóm rágta a fülem hamburgerért, illetve azért, hogy tanítsam meg kelt tésztát készíteni, hogy az albiban tudjanak a fiúkkal hamburgert és pizzát sütni. Azt ugye mondanom sem kell, hogy egy gasztromániákus szívesen tesz eleget ilyen felkéréseknek, úgyhogy most én csak magyaráztam, a tesóm pedig szorgoskodott.


Hozzávalók:

  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. méz
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 tojás a kenéshez
  • szezámmag a szóráshoz

Elkészítése:

A tésztából a szokásos módon hólyagos tésztát dagasztok, majd kelesztőtálban a duplájára kelesztem. Lisztezett deszkára borítom, 9 darabra osztom. A megformázott zsemléket sütőpapírral bélelt tepsire ültetem. Ismét hagyom őket a duplájukra kelni, ezután lekenem az összeset felvert tojással, megszórom a tetejüket szezámmaggal. Előmelegített, gőzös sütőben sültek (180°C) kb. 15-18 percig.


Forrás: Limara péksége: Hamburgerzsemle


Folytatás hamarosan...

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, guszta! Olyan szép lett hogy gondolkodom kifogom próbálni ,lehet hogy csak a fele mennyiséggel először!

    VálaszTörlés
  2. Bár nem vagyok hamburgerfaló, ez mégis nagyon guszta! A fotók háttere is nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  3. Amióta én is megtanultam elkészíteni hetente sütök egy adaggal

    VálaszTörlés
  4. Bl 55 vagy Bl 80 vagy mindegy ami van ? :)

    VálaszTörlés
  5. Vjannus, én BL 55-tel készítem :-D

    VálaszTörlés