Egyéb érdekességek...rólam

2012. március 16., péntek

Meggyes kevert pite...



A "fiúk" kedvence, bármennyit képesek belőle megenni, csak győzze valaki sütni. :-DD Na jó, én mindig szívesen készítem, mert annyira egyszerű, hogy mosogatással együtt max. fél óra alatt meg van. Most éppen meggyet szórtam a tetejére, hogy fogyjon a kamrából, de más idénygyümölccsel is mennyei. Klassz lesz a délutáni kávé mellé...:-D


Hozzávalók:


  • 4 egész tojás
  • 1,5 dl olaj
  • 0,6 dl tej
  • 7 ek. házi vaníliás cukor
  • 13 ek. finomliszt
  • 3 ek. kukoricaliszt
  • egy nagy csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 üveg magozott meggy, lecsepegtetve


Elkészítése:



Először a száraz hozzávalókat keverem össze, majd a tojásokat - kézi habverővel - fehéredésig keverem a cukorral. Fokozatosan hozzáadom az olajat, a tejet és belereszelem a citrom héját.  Beleszitálom a lisztet (ha lusta vagyok nem szitálom :-D), és a masszát sütőpapírral kibélelt 20x30 cm-es tepsibe simítom. Rászórom a meggyet, legvégül 190°C-ra előmelegített sütőbe tolva kb. 20 perc alatt megsütöm. Langyosan szeletelem, fátyolnyi porcukorral meghintve tálalom.





2 megjegyzés:

  1. Hogy én mennyire szeretem az ehhez hasonló gyümölcsös pitéket. Főleg a meggyeset! Csak egy naaagy szeltkét kérek belőle:))

    VálaszTörlés
  2. Meggyes sütik nálunk is menők :)

    VálaszTörlés