Egyéb érdekességek...rólam

2011. november 2., szerda

Kacsamell steak diós lilahagymalkevárral és burgonyapürével




Nálunk a kacsából készült ételeknek nagy hagyománya van, ezért gyakran fogyasztjuk. Természetesen a konfitált kacsacomb viszi a pálmát, de a merészebb ízkombinációkat sem vetjük meg. Nem is szaporítom tovább a szót, csak annyit fűznék még gyorsan hozzá, hogy ez az étel frissen az igazi! Jah, és semmiképpen se feledkezettek meg valamilyen jó minőségű fehérborról.


Hozzávalók:


  • személyenként 1 db kacsamell
  • só, frissen őrölt bors

a tálaláshoz:



Elkészítése:


A kacsamellek bőrét bekockázom úgy, hogy a húst ne sértsem meg. Egy nagyobb serpenyőt felforrósítok, belefektetem bőrével lefelé a melleket- egyszerre csak kettőt. 5 percig sütöm az egyik oldalát, közben a kacsazsír szépen kisül. Megfordítom, sózom, borsozom, majd még egyszer megfordítom a húst. Egy közepes méretű tepsibe öntöm a kisült kacsazsírt, a melleket - bőrükkel felfelé - belefektetem, és 160°C-ra előmelegített sütőbe tolva 10-15 percig sütöm.  Én úgy szeretem, ha a húsnak egy kicsit rózsaszín a belseje, de aki teljesen átsütve enné, az még hagyja a sütőben 6-8 percre. Deszkára fektetem a melleket, pár percig hagyom őket pihenni, majd egy éles késsel kb. 0,5 cm vastagon felszeletelem. A szeleteket tányérokra fektetem, mellé burgonyapürét és lekvárt tálalok, legvégül az egészet szafttal meglocsolom.  Fenséges! :-D


4 megjegyzés: