Egyéb érdekességek...rólam

2014. március 23., vasárnap

Kacsamell csilis, narancsos szilvachutneyval...


Kacsamell csilis, narancsos szilvachutneyval...





... ha jól emlékszem, szilvachutney még nem szerepel az oldalon,

pedig ez a csípős, narancsos változata nagy kedvencem.

Ideje volt már ezt is feltennem. Ma éppen kacsamellhez ettük,

de nagyon szeretem grillezett karajjal, 

vagy éppen ha úgy adódik szendvicsnek elkészítve: sonkával és salátával.



... laktóz-, és gluténmentes, paleo.



... legyen szép a vasárnapotok!









... 1,5 kg fagyasztott szilvát felolvasztok (fagyasztó takarítás van éppen; friss szilvából még finomabb ). 1,5 fej vöröshagymát finomra vágok, 5 gerezd zúzott fokhagymával szőlőmagolajon üvegesre párolom. Hozzácsorgatok 4 ek. mézet, karamellizálom. Beleteszem a szilvát és 3 ek. aranymazsolát. Ízesítem 1 dl balzsamecettel, 1 narancs frissen facsart levével /aki hozzájut kezeletlen héjú narancshoz, az nyugodtan reszelje bele a héját is/, 4-5 szem mozsárban széttört szegfűborssal, 2-3 szegfűszeggel, 1 kk. őrölt fahéjjal, 1/2 kk. őrölt gyömbérrel és ízlés szerint szárított csilipehellyel (de lehet helyette cayenne borsot is használni). Én szeretem a csípős ízeket, ezért bőven tettem bele. A chutneyt közepes lángon, fedő alatt addig főzőm, míg a szilva teljesen át nem puhul és az egész be nem sűrűsödik. Még forrón sterilizált üvegekbe töltöm, dunsztolom. Hűvös helyen sokáig eláll.





... konfitált kacsa és karfiolrizsmellé kínáltam.



 







... igaz, hogy a Balatonon éppen esik, 


azért hoztam néhány tavaszi virágot a kertünkből.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése