Egyéb érdekességek...rólam

2013. február 23., szombat

Zabtej...




... vagy zabital, kinek, ahogy tetszik.


... hidegen frissítőnek, melegen reggeli italnak. Adhatjuk kávéhoz, turmixhoz.Felhasználhatjuk müzlikhez, gabonakásákhoz, desszertek, levesek, szószok készítéséhez. 

A zab gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban, aminosavakban és növényi rostokban. Segít a vércukorszint helyreállításában, hosszútávon pedig csökkenti a koleszterin szintet. 


... jól beilleszthető az inzulin érzékenyek, tejallergiások diétájába.


Hozzávalók: 


  • 6 ek. zabpehely, finomra hengerel
  • 1 liter víz
  • ízlés szerint tengeri só



Elkészítése:


A neten számtalan receptet elolvastam a témában, végül nekem ez a változat jött be. A zabpelyhet egy kevés sóval felteszem főni, amikor a zab már teljesen puha (közben nem árt megkevergetni, mert gyorsan kifut) turmixolom. Átszűröm, üvegbe töltöm, hűtőben tárolom. Felhasználás előtt fel kell rázni.


4 megjegyzés:

  1. Ezt lehet tej helyett használni? Szójatejjel tettem már egy próbát, de nem ízlett (kávéba tettem). Mivel szűrted le? Szűrőn vagy konyharuhán (gondolom, a darabkákat kell belőle eltávolítani)?

    VálaszTörlés
  2. Igen, én tejpótlásra használom. A reggeli és a délutáni kávéba teszem legfőképpen (de turmixba, zabkásába, kenyérfélébe, müzlibe is szoktam). A szójatejet én is kóstoltam, és meg kell. hogy mondjam, nagyon nem jött be. Kiérződik az a fura gabona íze. (A rizstejet alapból kizártam az IR miatt, mandulatej sem rossz amúgy.) A zabtejnek kifejezetten finom az íze. Fahéjas ízesítésben főleg. Kis szitán szoktam leszűrni általában (ha éppen nincs kedvem leszűrni, benne hagyom a darabokat, mert annyira nem zavarnak), de lehet olyan anyaggal is, amivel házi krémsajtot készítünk (organza, esetleg géz).

    VálaszTörlés
  3. Hát, nem tudom, azért a zabpehely szénhidráttartalma elég magas - főleg cukorbetegeknek... Kókusztejet nem próbáltál? :)
    Zabpehely: 64 gr
    Kókuszreszelék: 6,4 gr. A tizede! :) És a zsírja jó! :)
    A kókusztejre 1,4 gr ch-t írnak. ;)

    VálaszTörlés
  4. Kriszta, de próbáltam, és használom is, mert nagyon finom. Szerintem mértékkel, és beleszámolva a napi szénhidrát mennyiségbe, a zabtej is nyugodtan fogyasztható.

    VálaszTörlés