Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 25., szombat

Ribizlis - házi krémsajtos pohárkrém



Még mindig van ribizli a kertben, ezért újra ribizlis nyalánkságot készítettem a főétel mellé. Teljesen beleszerelmesedtem a házi krémsajtba, így ezt sem hagyhattam ki belőle. Könnyű, krémes, nyári kanalazgatnivaló. Tessék kipróbálni, nagyon finom! :-D


Hozzávalók:


kb. 6-7 közepes méretű pohárhoz


a kekszes részhez:

  • 180 g mézes keksz, morzsásra őrölve

a  krémsajtos részhez:

  • 2 dl tejszín, lágy habbá verve
  • 1 citrom reszelt héja
  • 30 g nagyon apróra reszelt fehér csoki
  • ízlés szerint méz (kóstoljunk!)
  • 250 g házi krémsajt (vagy mascarpone)

a ribizlis részhez:

  • 200 g ribizli
  • ízlés szerint méz
  • fél citrom leve
  • fél csomag piros tortazselé

Elkészítése:


A kekszet morzsásra törjük, és a poharakba adagoljuk. A tejszínt lágy habbá verjük (nem kell keményre!), majd hozzáforgatjuk a házi krémsajtot, a reszelt fehér csokit, a citromhéjat és a mézet. Mindenki olyan édesre készítse, amilyenre szeretné. Felhasználásig hűtőbe tesszük. A ribizlit leszemezzük,egy kissé kinyomkodjuk a levét,  az egészet egy lábosba tesszük, meglocsoljuk fél citrom levével, ízlés szerint mézzel, ezután fél csomag piros tortazselét keverünk hozzá. Feltesszük a tűzre, forralunk egyet rajta, majd gyorsan lehúzzuk a tűzről. A krémet ráadagoljuk a kekszes részre, erre pedig a langyosra hűlt ribizlis zselét. Néhány órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek, és a keksz egy kicsit megpuhuljon.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon szép a fotód, guszta és egész biztos nagyon finom ez a poharas krémed! Már csak azért is mivel a kedvencem a ribizli van benne:-))

    VálaszTörlés
  2. Ez igen, mondtam már hogy imádom a pohárkrémeket.
    Gyönyörű

    VálaszTörlés
  3. Én nem szeretem a ribizlit, nekem nagyon fanyar az íze, de ezt a pohárkrémet sebtiben meg tudnám enni, annyira gusztusos

    Nea

    VálaszTörlés
  4. Ez a ribizlis poharas krém fantasztikus!!!

    VálaszTörlés
  5. Istenien hangzik! Ráadásul nagyon szeretem a poharas finomságokat :)

    VálaszTörlés