Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 18., szombat

Mézes-túrós bukta



Hétvégenként több időm van a konyhában serénykedni (persze, ha éppen nem megyünk valamerre), a mai menü gombás, cukkinis raguleves volt mézes-túrós buktával. A bukta eredetije Stahl Judittól származik, én Lúdanyónál találtam rá, de már elkészítette Moha is, és mindketten csupa jó véleménnyel voltak róla. Nosza, nekiláttam, apró változtatásokkal ugyan, de nálam is elkészült. Nagyon is beváltotta a hozzá fűzött reményeket, eszméletlenül puha, foszlós a tésztája.Nálunk eddig ez a tuti befutó bukta téren, érdemes duplázni, mert hamar fogy! :-D


Hozzávalók:



kb. 1 tepsire való adag

  • 250 g finomliszt
  • 250 g durumliszt (eredetileg rétesliszt)
  • 6 ek. méz (eredetileg cukor)
  • 3-4 csipet só
  • 3,5 dl langyos tej
  • 1 dl olaj
  • 1 tojás
  • 2,5 dkg friss élesztő

a töltelékhez:
  • 500 g túró
  • ízlés szerint méz
  • ízlés szerint mazsola
  • 2 ek. gríz
  • 1 citrom reszelt héja és néhány csepp leve
  • 1 tojás

a tetejére:
  • 1 tojás sárgája kevés tejjel elkeverve
  • olaj

Elkészítése:


1 dl langyos, mézes tejben felfuttatjuk az élesztőt. A liszteket összekeverem, hozzáadom az élesztőt, a többi langyos tejet, a tojást, az olajat, a mézet és a sót. Fakanállal jól összekeverem, ne ijedjünk meg, mert olyan lágy lesz, mint a galuska tészta. A tetejét megszórom liszttel, letakarom, és 15 percig pihentetem, majd újra átdagasztom, és lefedve 1 órát kelesztem.

A sütőt előmelegítem 180°C-ra, egy közepes tepsit pedig kiolajozok. A tésztát két részre osztom, és jó alaposan belisztezett felületre borítom. Lisztezem a tetejét is, majd vékonyra nyújtom, és téglalapokra osztom. Mindegyik téglalap közepébe kerül egy teáskanál töltelék, formázom, majd a kiolajozott tepsibe rakosgatom őket. Megkenem őket felvert tojással, az oldalukat olajjal, és hagyom őket még 20 percig pihenni. 25-30 perc alatt pirosra sütöm, majd miután langyosra hűltek, szétszedem a buktákat. Porcukorral meghintve tálalom.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon csinosak a buktáid. Mi is szeretjük nagyon.

    VálaszTörlés
  2. nem is hívnának Téged Mézinek, ha a túrósbuktába nem köszönne be a méz. ;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon aranyos kis buktáid vannak! Még csak lekvárral készítettem, de miért is ne lehetne túróval is. Legközelebb kipróbálom én is .

    VálaszTörlés
  4. Annyira jól néz ki és hogy hogy nem éppen van itthon túró, meg holnap éppen akartam valamit sütni a páromnak reggelire:-))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon klassz lett, még soha nem ettem buktában túrót, miért is nem???? Nagyon jó ötlet:-))))

    VálaszTörlés
  6. kimaradt az élesztő mennyisége :)...de nagyon fincsinek néznek ki :)

    VálaszTörlés
  7. Imádom a túrós buktát és ráadásul már nagyon régen készítettem! :( Most azt hiszem pótolom!
    Csodálatosan néznek ki, megnéztem volna belűlről is. ;D

    VálaszTörlés
  8. Én is cukorral csináltam eddig, de miért is ne lehetne felcserélni mézre?:)jó ötlet! és nagyon guszta buktáid lettek!

    VálaszTörlés
  9. Úúú, micsoda szépségek!

    VálaszTörlés
  10. Tegnap megcsináltam megcsináltam ,tényleg nagyon finom a tésztája,graham lisztet tettem bele,most lekvárral csináltam de legközelebb biztos hogy a túros bukta is elkészül...

    VálaszTörlés