Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 16., csütörtök

Fahéjas, kardamomos, almás palacsinta



"A palacsinta örök sláger a gyerekeknél. Ha tésztáját reszelt alma gazdagítja, tehéntej helyett pedig szójatej van benne, egészségesebb édesség lesz. Így azok is bátran ehetik, akik laktózérzékenység miatt nem fogyaszthatnak tejtermékeket."

                                                             (Stahl Judit)

 

Hozzávalók:


  • 3 dl szójatej
  • 3 tojás
  • csipetnyi só
  • 70 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 180 g BL 55-ös liszt
  • 2 dl szódavíz
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • 2 alma
  • 1 tk. őrölt fahéj
  • 1/2 tk. őrölt kardamom

a sütéshez:
  • kevés olaj vagy vaj

a tálaláshoz:
  • fahéjas porcukor v.
  • vanília sodó, fagyi
  • tejszínhab
  • méz
  • juharszirup stb.

Elkészítése:


A szójatejet, a tojást, a lisztet, a sót csomómentesre habarjuk, és annyi szódavizet adunk hozzá, hogy tejszínsűrűségű legyen. Lereszeljük az almákat, jól kinyomkodjuk, és a vanília-kivonattal, a fahéjjal és a kardamommal belevegyítjük a palacsintatésztába. A palacsintákat a hagyományos módon kisütjük, (én azt szeretem, ha egy kicsit vastagabb a tésztája) feltekerjük, és már tálalhatjuk is. Én vaniliasodót készítettem hozzá, és fahéjjal hintettem meg.

Forrás: Stahl Magazin 2010. tavasz - némi módosítással

4 megjegyzés:

  1. Guszta palacsinta ! Én is palacsintát készítettem ma, de csak a hagyományosat!

    VálaszTörlés
  2. juhhhhéééé, holnapra megvan, palacsinta lészen fagyival. köszönöm a tippet.

    VálaszTörlés
  3. Az a pár darab ott a tányéron éppen jó lesz!
    Finom!

    VálaszTörlés
  4. Most, most.....mit nem adnék érte

    VálaszTörlés