Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 14., kedd

Fresh Cherry Cake



Még mindig rengeteg a sürgős felhasználásra váró cseresznye a kertünkben, így gondoltam ezúttal kerüljön sütibe is belőle. A sütést leszámítva 5 perc alatt összedobható, 1 óra türelem, és már ehetjük is langymelegen egy jó délutáni kávé társaságában.

Az eredeti angol receptből indultam ki - leírom azt is, hátha valakinek az jön be - de nem fordítottam le szöveg hűen, hanem csak úgy szabadon. 

Amúgy klassz kis sütemény, nálunk lesz belőle ismétlés!


Cukor helyett mézet is lehet használni! :-)

Hozzávalók:

  • 175 g sótlan, lágy vaj, és egy kevés a forma kikenéséhez, ha nem szilikon
  • 175 g finom liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • egy csipet só
  • 175 g cukor (nálam barna cukor)
  • 1/2 tk. vanília-kivonat
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 közepes tojás, felverve
  • tej
  • 225 g kisebb, friss cseresznye, kimagozva

Elkészítése:
Előmelegítettem a sütőt 190°C-ra. Előkészítettem egy 900 g-os szilikon kenyérformát. A lisztet, a sütőport és a sót összeszitáltam. Egy másik edényben habosra kevertem a cukrot a vajjal, hozzáadtam a tojásokat, a citrom reszelt héját és a vanília-kivonatot. Beledolgoztam a lisztes keveréket, és egy kevés tejet. Beleforgattam a kimagozott cseresznyét, majd a masszát az előkészített formába öntöttem. Nagyjából egy órán át sütöttem (tűpróba!), kb. 45 perc elteltével letakartam fóliával a tetejét, hogy ne égjen meg. Miután megsült, 10 percet hagytam hűlni, majd kiborítottam a formából, és hagytam a süteményt teljesen kihűlni. Szeletekre vágva, leheletnyi porcukorral meghintve tálaltam.

az angol eredeti:

  • 175 g (6oz) unsalted butter, softened, plus extra to grease
  • 175 g (6oz) plain flour
  • 2 tbsp baking powder
  • a pinch of salt
  • 175 g (6oz) caster sugar, plus extra to dust
  • 1/2 tbsp vanilla extract
  • grated zest of 1 lemon
  • 3 medium eggs, beaten
  • milk
  • 225 g (8oz) small fresh cherries, stoned

Preheat the oven to 190°C (170°C fan oven) mark 5. Grease a 900 g (2lb) loaf tin and baseline with baking parchment. Sift the flour with the baking powder anf salt. In a separate bowl, cream the butter and sugar together until pale and fluffy. Gradually beat int the vanilla extract, lemon zest and eggs. Gently fold in the flour. If the mixture seems a little stiff, add a samm amount of milk. Fold in the cherries. Spoon the mixture into the prepared tin and level the surface. Bake for about 1 hour 10 minutes or until risen, well browned and slightly shrunk away from the sides of the tin. (After about 45 minutes, cover lightly with foil, if necessary, to prevent over-browning.) Leave to cool in the tin for about 10 minutes, then turn out on to a wire rack to cool completely. Dust with caster sugar and cut into slices to serve.



Forrás: Good Housekeeping: Favourite Cakes, Bakes & Cupcakes

8 megjegyzés:

  1. Nálunk is rengeteg cseresznye van, lehet, hogy ilyen lesz belőlük. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, és jó a recept mert könnyen elkészíthető valóban! Szeretem az ilyen recepteket.

    VálaszTörlés
  3. cseresznyeszezon erejéig nem fogad valaki örökbe?

    VálaszTörlés
  4. Cseresznye jöhet, cseresznyével, mert kedvenc gyümölcsöm. Ilyen formában is, csodás :)

    VálaszTörlés
  5. Imádom az ilyen sütiket (is). Pár nap és beérik a következő adag cseresznye is :)

    VálaszTörlés