Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 22., szerda

Ribizlis-kókuszos sütemény



Megkezdődött a ribizli szezonja, szedtem is a kertben egy nagy tállal belőle, és természetesen nem hagyhattam ki, hogy ne készítsek belőle valami édességet. Először ezt a ribizlis-kókuszos süteményt sütöttem, a többit pedig hamarosan meglátjátok.

Szerintem langyosan a legfinomabb! :-))


Hozzávalók:


a morzsához:


  • 200 g finomliszt
  • 150 g hideg vaj
  • 100 g porcukor
  • egy csipet só
  • 4 ek. kókuszreszelék


a túrós részhez:


  • 500 g túró
  • 2 tojás
  • 3 ek. búzadara
  • ízlés szerint méz
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 ek. tejföl

a tésztához:

  • 400 g finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 3 ek. olaj
  • 4 ek tej
  • 150 g méz
  • 50 g porcukor
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • 2 dl tejföl
  • 3 tojás

a gyümölcsös részhez:

  • kb. 500 g ribizli
  • fél csomag mazsola




Elkészítése:


Először a morzsát készítjük el, ehhez a fenti hozzávalókat gyors mozdulatokkal a kezünkkel összemorzsoljuk, felhasználásig hűtőbe tesszük. A ribizlit megmossuk, megtisztítjuk.

A túrót villával összetörjük, hozzádolgozzuk a búzadarát, a tojásokat, a citrom héját, a tejfölt és a mézet. Mézből annyit adjunk hozzá, amennyit az ízlésünk megkíván. Kóstoljunk! A tojásokat a mézzel és a porcukorral habosra keverjük, majd fokozatosan az olajat, a tejfölt, a tejet és a vanília-kivonatot is. Legvégül beleforgatjuk a sóval, sütőporral elkevert lisztet is. A sütőt 180°C-ra előmelegítjük, egy közepes méretű tepsit sütőpapírral kibélelünk. Belesimítjuk a tésztát és 5-10 perc alatt elősütjük. Ezután rásimítjuk a túrós tölteléket, megszórjuk mazsolával, a ribizli majd a morzsa felével, aztán a ribizli, majd a morzsa másik fele következik. Visszatoljuk a sütőbe, és kb. 30-35 percig sütjük. Közben tűpróbával ellenőrizzük.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Mivel kedvenc gyümölcseim közé tartozik a ribizli ezért ez a süti csak finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Remek, isteni finom lehet. Ribizli láttán összefut a nyál a számban

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mézigörl!
    Egyből beleestem ebbe a receptbe és tegnap meg is csináltam. Nagyon finom, csak azt hiszem van egy kis melléírás a receptben. A morzsánál biztos, hogy 2 dl tejföl kell bele, mert így nem lett belőle morzsa, hanem egy elég laza tészta.A tésztához nem írtál tejfölt, de az elkészítésénél már szerepel.Tojást sem írtál a tésztánál, hogy mennyi kell bele, csak az elkészítésnél szerepel.
    Azért nem lett rossz, estére már nyoma sem lesz! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Norono! Ne haragudj kérlek az elírásért, nagyon későn írtam a receptet, gondolom ezért ronthattam el. Kijavítottam a hibát, és nagyon köszönöm, hogy írtál! :-DD

    VálaszTörlés