Egyéb érdekességek...rólam

2013. augusztus 17., szombat

Chilis, mézes mustár...


Chilis, mézes mustár 1.




 ... nem igazán vagyok megelégedve a bolti mustárokkal. Egy-két kivétellel mindegyikben van "E"-vitamin (értsd alatta: tartósítószer), ráadásul 3 ízesítés az általános: "sima" hagyományos (agyoncukrozott, tartósítószeres vacak; márkákat direkt nem írok, szerintem tudjátok melyekre gondolok), 
dijoni és magos dijoni (700-900 Ft darabja, a jobb minőségű még drágább), ezért "kénytelen" voltam a saját ízlésemnek megfelelő mustárt készíteni.Nagy mustárfogyasztó vagyok, egy ekkora adag nálam két hét alatt simán elpárolog. A fűszerezést mindenki szabja a saját ízlésére. Én bátor versenyző vagyok...nálam ez a (nagyon) csípős chilis, mézes változat a befutó.







Hozzávalók:




  • 10 dkg mustármag
  • 1 dl 6%-os fehérborecet
  • 1 tk. őrölt kurkuma
  • 2 tk. méz
  • 1 kk. őrölt római kömény
  • 1 kk. őrölt chilipehely
  • néhány csipet őrölt fehér bors
  • néhány csipet őrölt koriander
  • kb. 1 dl víz





Chilis, mézes mustár 2.



Elkészítése:



A mustármagot kávédarálón megdarálom. Műanyag edénybe teszem, felöntöm ecettel és 0,5 dl vízzel, majd a tetejével lefedem. 1-2 éjszakára a hűtőbe teszem, hogy a mustármag magába szívja a folyadékot. Ezután ízesítem a fűszerekkel, a mézzel és annyi vizet adok hozzá, hogy krémes állagú legyen. Üvegbe töltöm, lezárom. Egy-két napig érlelem, aztán fogyasztom. 



A hűtőben kb. 2 hónapig eltartható, de úgyis hamarabb elfogy...


... arról nem írok, hogy finom-e. Próbáljátok ki, és meglátjátok!



Ihlet: Receptműves


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése