Egyéb érdekességek...rólam

2014. január 5., vasárnap

Az elrontott (?) paleo kakaós csiga...






... azt írjátok nekem, hogy nálam mindig minden

étel olyan tökéletesen sikerül, ezért gondoltam,

megmutatom nektek, hogy ez nem mindig van így.


... elég szanaszétszétszórt teremtés vagyok. 

Nálam egy nap se telhet el úgy, hogy ne történne (velem) valami.

Nem szoktunk unatkozni...

Ma reggel például volt már ujj elvágás, pohártörés 

(milliónyi apró darabra tört persze), közben pedig készült 

a már jól bevált - és eddig mindig szép formás - kakaós, fahéjas csiga. 

A tészta már ki volt nyújtva, közben porszívóznom is kellett

az apró üvegszilánkokat, melyek beterítették a konyhát, és nem figyeltem...

... a lisztek túl sok nedvességet vettek fel, és alig tudtam

a tésztát felcsavarni.

... töredezett össze-vissza, én pedig jót nevettem az ügyetlenkedésemen...már megint.
 

... elrontott???


... nem tudom, döntse el mindenki...kinek mi a fontos...az íz, a külcsín, vagy mindkettő.

... én a magam részéről a reggeli kávé mellé rögtön benyomtam három csiguszt...annyira isteniek!
 




250 g gesztenyelisztet összedolgozok 100 g kókuszliszttel, 

2 tk. mindenmentes sütőporral, 40 g nyírfacukorral, 2 ek. mézzel,

 4 kisebb méretű tojással, 6 dkg kókuszolajjal és annyi vízzel, 

hogy jól formázható masszát kapjak. Ha túl lágy lenne a tészta

első nekifutásra várni kell vele, mert a lisztek vesznek fel nedvességet.

... arra is vigyázni kell, hogy ne száradjon ki a tészta, mert akkor 

nagyon töredezni fog, és úgy jártok, ahogy én.

A töltelékhez 10 dkg kókuszolajat összekeverek 3 ek. cukrozatlan

kakaóporral, 2 tk. őrölt fahéjjal és 4 ek. mézzel.

Összekeverem, és hűtőbe teszem addig, amíg kenhető masszát nem kapok.

A tésztát két sütőpapír között kinyújtom, megkenem a töltelékkel,

majd a sütőpapír segítségével feltekerem.

Tetszőleges méretűre vágom. 4-6 mm között vékonyak és ropogósak

lesznek. 

Sütőpapíros tepsibe rakosgatom őket. 180°C-os sütöm őket 

nagyjából 8-10 percig.


... miután kihűltek meghintem őket nyírfaporcukorral.






1 megjegyzés:

  1. Finom az akkor is ha nem annyira szabályos! A lényeg az íz. Még jó hogy nem szóródott a süteménybe az üvegből is:-))

    VálaszTörlés