Egyéb érdekességek...rólam

2013. október 6., vasárnap

Kakukkfüves zeller krémleves prosciuttoval...

Kakukkfüves zellerkrémleves prosciuttoval...


... sokan kérnek tőlem mostanság receptet, heti mintaétrendet, 
aminek nagyon örülök, és igyekszem - ha lassan is - minden kérésnek eleget tenni. 
A mai vasárnap pihenéssel, főzőcskézéssel töltöttük...
mert - igaz, hogy én általában 1000-rel pörgök - egy kis lazítás nekem is kell.

... nem is szövegelek tovább, inkább megosztom veletek
 a mai menünket.


Reggeli: laska gombás frittata zöldségekkel, paleo kenyérrel.

Tízórai: nem volt, mert későn reggeliztünk.
 Csak a szokásos kókusztejes, fahéjas kávémat ittam.

Ebéd: kakukkfüves zeller krémeleves prosciuttoval 
és sertéssült fűszeres almakompóttal, salátával.

Uzsonna: a kedvenc csokoládétortám gránátalmával.


Utóvacsora: Fűszeres almakompót kókuszkrémmel.



Hozzávalók:


  • 1 nagy fej zeller, meghámozva, felkockázva
  • 1 ek. kacsazsír
  • 1 közepes méretű vöröshagyma, finomra vágva
  • 1 liter zöldségalaplé
  • 2 dl mandulatejszín
  • 2-3 ág friss kakukkfű
  • Himalája só, frissen őrölt fekete bors


a tálaláshoz:


  • személyenként 2 szelet sült prosciutto
  • 1-2 ág friss kakukkfű



Elkészítése:


A hagymát a kacsazsíron üvegesre párolom, rádobom a zeller kockákat. Felöntöm zöldségalaplével, sóval, borssal, kakukkfűvel ízesítem. Felforralom, és fedő alatt addig főzöm, míg a zeller teljesen meg nem puhul. A levest leturmixolom. Hozzáadom a tejszínt. Ha szükséges még egy kevés sóval és borssal ízesítem, újra forralom. A levest melegen tálalom pirított sonkával és kakukkfűvel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése