Egyéb érdekességek...rólam

2014. március 31., hétfő

Mézes balzsamecetben sült cékla saláta tonhalfasírttal...

 
Mézes balzsamecetben sült cékla tonhalfasírttal 1.






... a ma délelőtt rohangálással telt, tudtam, hogy

nem lesz időm ebédet készíteni, ezért tegnap este

 készítettem egy nagy adag sült céklát, ami hidegen is isteni.

... amikor hazaértünk, gyorsan összekevertem a fasírt hozzávalóit.

... amíg sült, összetépkedtem egy fej salátát, rászórtam

a céklát...és már ettük is.



... alternatíva: paleo zsemle, natúr saláta, tonhalfasírt (majonéz).

Mellé pedig a sült cékla. Pofonegyszerű recept,

és jól variálható a fűszerezése is.




Mézes balzsamecetben sült cékla tonhalfasírttal 2.


5-6 nagyobb céklát meghámozok, felkockázok. Beledobom 

- 6-8 gerezd fokhagymával (héjastul) együtt

sütőpapírral kibélelt, kisebb méretű tepsibe.

Meglocsolom olívaolajjal, balzsamecettel, mézzel. 

Megszórom füstölt tengeri sóval, borssal, friss kakukkfűvel. 

200°C-on sütöm 20-25 percig, vagy amíg meg nem puhul a cékla.


3 doboz (sós lében eltett, konzerv) tonhalat villával összetörök,

 Összekeverem kis csokor újhagymával, 3-4 gerezd zúzott fokhagymával,

2 nagyobb méretű tojással, ízlés szerint mustárral, majonézzel. 

Ízesítem Himalája sóval, szárított csilivel, friss kakukkfűvel, borssal. 

Annyi paleo lisztet (lehet ez mandula, nyílgyökér, szezám stb.) 

keverek bele, hogy jól formázható legyen a masszám. 

Kézzel gombócokat készítek, kissé ellapítom, majd forró olajban - mindkét oldalát - pirosra sütöm. 


A sült céklával, fokhagymával és salátával tálalom.

  


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tuti! Szeretem a receptjeid! Mutatom oket a paromnak is, mert sok manapsag az ilyen olyan erzekeny ember, akikkel nehez mit kezdeni!
    Kosziii

    VálaszTörlés
  2. De jóóó, nagyon örülök! :-D

    VálaszTörlés