Egyéb érdekességek...rólam

2014. március 21., péntek

Kacsamáj zsírjában kendermaglisztes kenyéren...


Kacsamáj zsírjában kendermaglisztes kenyéren 1.





... az egyik kollégám, amikor megtudta, hogy cukor-, 

laktóz-, és gluténérzékeny vagyok, lekonyuló szájjal azt mondta,

hogy nagy szívás a életem, mert alig ehetek valamit.

... én erre azt mondom, hogy tényleg az... este 11-kor 

kacsazsíros kenyeret és kacsatöpörtyűt enni, fehérbort kortyolgatni...

tényleg az. Nagyon rossz nekem! :-D


... a kenyér receptért Ildinek mondok köszönetet! 

... isteni pirítós és szendvicsalap (a kendermagliszt miatt

inkább sós feltéthez passzol), és nagyon jól variálható

(a szezámmag helyett tökmaggal, napraforgómaggal, dióval). 

A héten én már 3x sütöm.




Kacsamáj zsírjában kendermaglisztes kenyéren 2.




Összekeverek 8 dkg kendermaglisztet, 4 dkg tökmaglisztet, 4 dkg lenmaglisztet, 3 ek. útifűmaghéjat, 3 ek. szezámmagot, 1 tk. füstölt tengeri sót, 1 tk. szódabikarbónát, 1 tk. almaecetet (vagy citromlét), 1 tk. mézet, 5 egész tojást és 1,5 dl vizet. Néhány percig állni hagyom, majd szilikon kenyérformába öntöm. 170°C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm (kb. 50 perc). A kenyeret hagyom kihűlni, majd szeletelem.



Tálaláskor megkenem zsírjában sült kacsamájjal, megszórom lilahagymával és őrölt pirospaprikával.


... töltök mellé egy pohár finom fehérbort.


... tökéletes befejezése egy fárasztó munkanapnak.


... lehet sajnálni! :-D



Forrás: Ildi - Hozzávalók: egy csipetnyi szeretet


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése