Egyéb érdekességek...rólam

2014. március 30., vasárnap

Tökös, mákos, meggyes pite...


Tökös, mákos, meggyes pite 1.




... ma tökös napot tartottam mélyhűtőtakarítással egybekötve.

Tökfőzelék és tökös pite is készült.

... a tökös, mákos, meggyes pite régi kedvencem, gondoltam

ezúttal elkészítem a laktóz-, és gluténmentes változatát.


...szerintem nagyon klassz lett, biztosan meg fogom újra sütni.



...egy gombóc fahéj-, vagy vaníliafagyit is el tudok mellé képzelni.





Tökös, mákos, meggyes pite 2.





... 8 tojást habosra keverek 120-150 g nyírfacukorral.

Folyamatosan hozzácsorgatok 1 dl szőlőmagolajat, 

3-4 percig habosítom. Belereszelem egy kezeletlen citrom

héját, és adok hozzá 1 ek. frissen facsart citromlevet.

250 g darált mákot elkeverek 3 tk. mindenmentes sütőporral,

késhegynyi szódabikarbónával, nagy csipet sóval, 2 tk. őrölt

fahéjjal, 1,5 dkg tápióka keményítővel és 2 ek. darált

útifűmaghéjjal. A száraz anyagokat beledolgozom a tojásos 

keverékbe 250 g alaposan kinyomkodott, 

gyalult (fagyasztott) tökkel együtt. Néhány percig hagyom pihenni,

majd 30 x 40 cm-es, sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm.

A tésztát megszórom 400 g magozott, lecsepegtetett (fagyasztott)

meggyel. 180°C-os sütőben sütöm tűpróbáig.

Hagyom teljesen kihűlni, mert a pite csak ekkor szeletelhető szépen.

Fahéjas nyírfaporcukorral megszórom.

 



1 megjegyzés:

  1. Tegnap ezt a sütit készítettem el, nagyon-nagyon finom!
    Köszönöm szépen a receptet!

    VálaszTörlés