Egyéb érdekességek...rólam

2011. december 25., vasárnap

Aszalt szilvás lilahagymalekvár



Mondtam már, hogy imádom a lilahagymalekvárt??? Neeeem?! Akkor most mondom. :-)) Aminál (De jó főzni) láttam a napokban egy aszalt szilvával készített kombinációt, és tudtam, hogy valami hasonlót nekem is kell főznöm. Az alap lilahagymalekvár receptemet spékeltem meg végül egy kevés melegséget adó aszalt szilvával, fahéjjal és néhány csipet kardamommal. Zseniális volt az ünnepi konfitált libához. :-D  Csak zárójelben jegyzem meg, azoknak ajánlom, akik a húsok mellé szeretik az édes ízeket! :-D


Még egyszer kellemes ünnepeket mindenkinek! :-D


Hozzávalók:


  • 3 nagy fej lila hagyma
  • 3 ek. vaj
  • 10 dkg méz
  • 3 ek. balzsamecet
  • 1kk. őrölt fahéj
  • 1-2 csipet őrölt kardamom
  • só, frissen őrölt fekete bors
  • 4-5 db aszalt szilva, négybe vágva




Elkészítése:

A hagymát  felszeleteltem, elkezdtem a vajon párolni. Amikor már aranybarna és puha, hozzáadtam a mézet és karamellizáltam. Nem kell sűrűn keverni. Sóztam, borsoztam, fahéjjal és kardamommal ízesítettem, majd beleszórtam az aszalt szilvát. Az egészet addig főztem, míg az állaga lekvárszerűvé nem vált. Üvegekbe töltöttem, és felhasználásig hűtőben tároltam.

2 megjegyzés:

  1. Az a plusz fahéj és kardamom biztos sokat dobott a lekváron! Níaminyami! A libához meg tényleg nagyon jó lehetett! Húúú, összefolyt a nyál a számban... :)

    VálaszTörlés
  2. Mentettem, nagyon jó lesz a szilveszteri menühöz! Igaz, nincs kardamomon itthon, de anélkül is jó lesz!
    Köszike!

    VálaszTörlés