Egyéb érdekességek...rólam

2011. december 29., csütörtök

Dán vajas aprósütemény, mogyorósan...




Ha engem kérdeztek, a krémes sütik helyett sokkal szívesebben rágcsálok egy bögre tea vagy egy csésze kávé mellé kekszeket. Az ünnepekre készült aprósütemények már mind elfogytak, ezért kénytelen (:-DD) voltam újra feltölteni a sütis dobozomat. Rendkívül omlós, egyszerű rágcsálnivaló. Azt hiszem új kedvencem van! :-D Vigyázat, abbahagyhatatlan! :-D


Hozzávalók:

  • 300 g finomliszt
  • csipet só
  • 250 g lágy vaj
  • 150 g cukor (nálam barna nádcukor)
  • 1/2 tk. vanília-kivonat
  • 1 ek. mogyorólikőr 
  • 150 g mogyoró, pirítva, finomra őrölve

Elkészítése:


A sütőt 180°C-ra előmelegítem. A lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a sót. Egy másik tálban a vajat a cukorral, magas fordulatszámon krémessé kevertem, hozzáadtam a vaníliakivonatot és a mogyorólikőrt, a tojást és tovább kevertem. Fakanállal belevegyítettem a lisztet és a mogyorót. Néhány csepp tejszínt adtam hozzá, hogy könnyebben formázható legyen. A tésztából diónyi nagyságú golyókat formáztam, 2 cm távolságra raktam őket egymástól. Lisztezett villával kissé ellapítottam a tetejüket. Sütőtől függően 8-10 perc alatt sülnek meg.


Forrás: Sütimizéria: Dán vajas aprósütemény, mogyorósan

1 megjegyzés:

  1. Galletas bellas y exquisitas me encantan de mantequilla de maní,abrazos y feliz año 2012,bendiciones.

    VálaszTörlés