Egyéb érdekességek...rólam

2011. december 23., péntek

Fahéjas hópehely




"Vigyázat, diszkrét semmiségnek tűnnek ezek a kekszek, viszont mivel nem túl édesek, nehéz abbahagyni az eszegetésüket! Teához, kávéhoz vagy csak úgy önmagában - szinte minden alkalomra és mindenkinél sikert aratnak."

(Stahl Magazin)


Én is megerősíthetem, hogy tényleg nagyon finomak! :-D



Hozzávalók:

  • 25 dkg finomliszt
  • 8 dkg porcukor
  • 1/2 vaníliarúd kikapart magja (nálam 1 ek. vanília-kivonat)
  • 1 ek. őrölt fahéj
  • 1 csipet só
  • 12 dkg hideg vaj
  • 1 tojás
  •  a nyújtáshoz kevés finomliszt
  • a tetejére 2 ek. fahéjas porcukor vagy porcukor

Elkészítése:


Az első öt hozzávalót összekevertem, hozzákockáztam a vajat, a kezemmel összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojást, és gyors mozdulatokkal tésztát gyúrtam az egészből. Folpackba csomagolva 30 percre hűtőbe tettem. A sütőt előmelegítettem 190°C-ra, és sütőpapírt terítettem 2 db 30x40 cm-es tepsiebe. A tésztát enyhén lisztezett deszkán 7 mm vékonyra nyújtottam, majd kiszúróval kekszeket szúrtam. A tésztát újra összegyúrtam, kinyújtottam... A kekszeket egymástól 2 cm-re tettem a tepsibe, és 8-10 perc alatt megsütöttem őket. Akkor jók, ha halvány barna az aljuk.Miután kihűltek megszórtam a sütiket fahéjas porcukorral.



Forrás:  Stahl Magazin Téli Különszám - Fahéjas hópehely


1 megjegyzés: