Egyéb érdekességek...rólam

2011. december 19., hétfő

Citromos - mákos darálós keksz



Ha darálós kekszet készítek, mindig eszembe jut a gyermekkorom. Ezt a süteményt annak idején még a nagymamámmal és az öcsémmel készítettük. A mama tekerte, mi pedig formáztuk az "O","S", és az "I" betűket, aztán alig vártuk, hogy kisüljenek a kekszecskék, még melegen elcsentük őket a tepsiről. Olyan hangulatos volt...amúgy a vaníliás a kedvencem...:-D


Hozzávalók:

  • 25 dkg puha margarin
  • 20 dkg cukor (nálam porcukor)
  • 2 tojás
  • egy nagy csipet só
  • 1 vaníliarúd magjai vagy vanília-kivonat
  • 1,5 csomag sütőpor
  • 62 dkg liszt
  • 8 dkg egész mák
  • 2 citrom reszelt héja, egy kevés citromlé

Elkészítése:


A lisztet összevegyítettem a sütőporral, a sóval és a mákkal. A puha margarint kihabosítottam a cukorral, a citromhéjjal, a vaníliával. Egyenként hozzáadtam a tojásokat, egy kevés citromlét, majd a lisztes keveréket. Összegyúrtam, egy órára a hűtőbe tettem. Lisztes deszkán átdolgoztam, ledaráltam. 180°C-on sütöttem addig, amíg a sütik alja színesedni nem kezdett. Dobozban sokáig eláll!


3 megjegyzés:

  1. Erdekes , en is ezzel oglakoztam, s ugyancsak a gyerekkor jutott eszembe!

    VálaszTörlés
  2. párszor most kezem ügyébe került a "szaggató", majd a következő lehetőségkor megsütöm. Bár, ezt inkább utazások alkalmával szoktuk anno sütni. :)

    VálaszTörlés