Egyéb érdekességek...rólam

2013. október 27., vasárnap

Laska gombás, lilahagymás rántotta citromillatú kakukkfűvel...


Laska gombás, lilahagymás rántotta citromillatú kakukkfűvel...




Tudom, hogy állandóan erről beszélek, de nekem nagy vesszőparipám a reggeli. Ebben a kérdésben nem vagyok hajlandó vitatkozni, mert reggelizni kötelező! ...és mielőtt megkérdeznétek, hogy ez nálunk hétköznap hogyan valósul meg, leírom a választ, ami roppant egyszerű: fél órával előbb felkelek reggelit készíteni.  Nálunk bevett gyakorlat, hogy mire a fiúk felébrednek asztalon van a reggeli...és ez nekem egyáltalán nem okoz semmilyen nehézséget...miért is okozna? Örülök, ha kényeztethetem őket. Csak jól kell tudnom előkészíteni, és logisztikázni. Úgy gondolom, hogy ennyit minimum meg kell tennünk az egészségünk érdekében, köztudott ugyanis, hogy a bőséges és tápláló reggeliket a szervezetünk utóbb meghálálja. Sok emésztőrendszeri betegséget elkerülhetünk, ha nem felejtünk el reggel enni. A másik vesszőparipám pedig az, hogyha eszem, akkor nyugodtan, az evésre figyelve tegyem. Utálok kapkodva enni...persze kivételt képez az, amikor a hentestől hazafelé jövet nem bírok magammal, és feltépem a töpörtyűs dobozt...aztán azt veszem észre, mire hazaérek, hogy a fél doboz üres...dehát ez van...én sem vagyok tökéletes.

Szóval, a lényeg, és befejeztem a dumálást reggelizni KÖTELEZŐ!


... én 1-2 kivételtől eltekintve a sós, zsírt tartalmazó reggelikre szavazok (az epét úgyis ki kell üríteni). Rengeteg receptem van, íme egy újabb..



3 tojást felverek /1 ek. mandulatejszín nem árt neki/. Egy közepes méretű lilahagymát finomra vágok. 100-150 g laska gombát* felaprítok. Zsíron lepirítom a lilahagymát és 1 gerezd zúzott fokhagymát, illetve a gombát. Ráöntöm a tojást. Himalája sóval és borssal, a végén pedig citromillatú kakukkfűvel ízesítem. Díszítésként megszórom petrezselyemmel, majd az egészet elpusztítom. Lehet hozzá paleo kenyeret kínálni, de én nem szoktam.**



* bármilyen gombát használhattok

** ha nem paleóznék parmezánt vagy camembert kockákat is szórnék rá; paleo kenyér helyett pedig frissen sült baguettel enném


1 megjegyzés:

  1. Orsi, mi is laskat reggeliztunk !!!
    Ma csak ugy natur, serteszsiron picit megsutve, himalaya sozva.
    A dirib-darabosbol holnap lesz rantotta porehagymaval elosutve, ehhez mindig keszul zoldsalata lilahagymaval,bazsalikommal vagy rukkolaval.
    En 1 oraval korabban kelek a reggelihez,mert nyers zoldseglevel inditunk es picit maceras a gyumolcscentrifuga tisztitasa.
    Egyebkent desszert is van mindig.
    Ma sutotokos Orsi paleocsinta volt fugelekvarral vagy datolyas szilvalekvarral, dioval meghintve.
    A REGGELI AZ NALUNK IS SZENT es minimum 2 fogasos !!!!

    VálaszTörlés