Egyéb érdekességek...rólam

2010. július 15., csütörtök

Almás-mandulás polentaszelet



Hozzávalók:

  •  30 dkg kukoricadara
  • 1 púpos ek. sütőpor (elhagyható)
  • mazsola (én 1 marékkal tettem bele)
  • 2 nagyobb alma (meghámozva, felkockázva)
  • 2 citrom leve és héja
  • 125 g mandulapehely
  • 30 dkg vaj v. margarin (én most margarinnal készítettem)
  • 5 egész tojás
  • 3 ek. liszt
  • 30 dkg akácméz
  • 6 ek. baracklekvár + 10 ml rumaroma
  • 2 dl tej 

Elkészítése:

Előmelegítjük a sütőt 180 C°-ra. A margarint habosra keverjük a mézzel, hozzáadjuk egyenként a 5 egész tojást, a citromok levét és reszelt héját. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a kukoricadarával, majd a a tojásos masszához adjuk, és jól összedolgozzuk. Beledolgozzuk a mazsolát és a felkockázott almát. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük (kb. 30 x 40 cm), megszórjuk mandulapehellyel, meglocsoljuk a rumaromával kikevert baracklekvárral. A sütés 1/3-nál meglocsoljuk tejjel.  Kb. 1 órán át aranysárgára sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük!!! Kihűlés után szeleteljük!

Tipp: Tálaláskor adhatunk hozzá vaníliafagylaltot, esetleg tejszínhabot /nyamm :-) /. Szerintem langyosan a legfinomabb!

Megjegyzés: Az ötletet Dolce Vita epres polentatortája és a receptvarázs mandulás-citromos polentasütije adta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése