Egyéb érdekességek...rólam

2010. július 16., péntek

Kapros - juhtúrós pogácsa

Az eredeti recept Harmathy Ildikótól származik (a Nosalty oldalán találtam Juhtúrós pogácsa 2. néven). Annyit változtattam rajta, hogy cukor helyett mézzel futtattam fel az élesztőt, illetve 1 csokor apróra vágott kaprot  is beledolgoztam.


Hozzávalók:

  • 50 dkg juhtúró
  • 20 dkg márkázott vaj
  • 2 egész tojás (+ 1 tojássárga a pogik tetejének megkenéséhez)
  • 50 dkg rétesliszt (és amennyit még felvesz az összedolgozás során)
  • 1 csokor apróra vágott kapor
  • 1 dl tej
  • 1 ek. méz
  • 1 ek rétesliszt
  • 5 dkg friss élesztő

Elkészítése:
  1. A langyos tejet, a mézet, az 1 ek. réteslisztet  és a szétmorzsolt élesztőt összekevertem, kb 15 perc alatt felfuttattam.
  2. A juhtúrót és a vajat összemorzsoltam, majd hozzáadtam egyenként a 2 tojást, és a liszt 1/3-át.
  3. Hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, és apránként a maradék lisztet, legvégül pedig beledolgoztam a maradék kaprot.
  4. Kelesztőtálba tettem, és lezárt tetővel 1 éjszakán át pihentettem.
  5. Másnap délelőtt még egyszer átdolgoztam a tésztát, 15 percet szobahőmérsékleten pihentettem, ezután 1,5 cm vastagságúra nyújtottam, bevagdostam a tetejét, kiszaggattam kerek pogácsaszaggatóval. Közben 180 °C-ra előmelegítettem a sütőt. 
  6. A pogácsák tetejét megkentem tojássárgájával, majd pedig forró sütőben készre sütöttem. (Ildikó úgy írja, hogy forró sütőben kezdjük el sütni, majd 10 perc elteltével mérsékeljük a lángot. Én végig egyenletes hőmérsékleten sütöttem, így is nagyon szuper lett!)



    Megjegyzés: Babgulyás mellé ettük!Nagyon puha másnap is! Igazán klassz recept, köszönöm Ildikó!

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése