Egyéb érdekességek...rólam

2013. január 19., szombat

Pilóta-ihletésű piskótatallérok...







„Két út vált szét az életem felénél,
Egy bölcs ezt mondta:
Én a járatlanabbat választom;
És ez minden pillanatot megváltoztatott.”
Larry Norman (Robert Frost nyomán)




... balzsamecetes, vörösboros eperlekvárral,
 kakaóbab-töretes étcsokoládéval.

Biztosan mindenki ismeri az üzletekben kapható Pilóta piskótatallérokat?! Tudjátok az, amelyik piskóta, lekvár és csokoládé kombinációja. Siralmasan műízű, (számomra legalábbis) ehetetlen, és ahogy Csenge is írja: lekvár helyett "agyonzselézett állagú hitlerszalonnával" készül. Talán kétszer ettem életemben belőle. Gyerekek kezébe pedig még véletlenül se adnám. Pfújj. Pedig, ha lekvárt használnának, milyen finom lehetne. Ez a házilag készült változat azért más téma. A piskóta lisztből, tojásból és cukorból, a lekvár gyümölcsből készül, és a csoki is valódi, méghozzá az is a jobb fajtából. Azért ez már mindjárt másképpen hangzik, nem?! Elkészíteni sem egy nagy truváj. Egy kicsit pepecselős, de annyira nem vészes. Nagyon finom, úgyhogy már első nekifutásra dupla adag elkészítését javaslom! 


Hozzávalók:


  • 3 tojás szétválasztva
  • 80 g porcukor (házi vaníliás)
  • 75 g liszt
  • 1 üveg balzsamecetes, vörösboros eperlekvár
  • kb. 20 dkg kakaóbab-töretes étcsokoládé (70%)


Elkészítése:
A fehérjét a cukorral kemény habbá vertem. A sárgáját kikevertem, majd hozzácsorgattam a fehérjéhez. Óvatosan márványosra kevertem, beleszitáltam a lisztet és simára kevertem. A piskótamasszát habzsákba töltöttem, majd sütőpapíros sütőlemezre kb. 2,5-3 cm átmérőjű korongokat nyomtam. 180°C-ra előmelegített sütőben, 10-12 perc alatt ruganyosra sütöttem. Kihűtöttem, ezután a korongok közepére 1-1 tk.-nyi lekvárt púpoztam. Gőz felett felolvasztottam a csokoládét, és bevontam vele a piskótatallérokat. Hideg helyen hagytam a csokoládét megdermedni. Aztán lehet eszegetni...
Forrás: Sütimizéria


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése