Egyéb érdekességek...rólam

2011. március 13., vasárnap

Aszalt szilvás-mandulás tortácskák



A 2011.-es konyhakiállításon Puffinéknál (Csak a puffin...) tettem szert ezekre a szuper mini tortaformákra. (Amúgy a linkre kattintva a Gasztroshop oldaláról is megrendelhetitek!) Alig vártam, hogy végre felavassam őket a képen látható aszalt szilvás-mandulás tortácskákkal. A formákról még annyit, hogy kivehető az aljuk, így egy kézmozdulattal kivehetők a sütemények, és nem kell vért izzadni, hogy végre kijöjjenek. Szóval szívből ajánlom őket mindenkinek beszerzésre! Puffinéknak2 pedig köszönöm, és nagyon örülök, hogy végre személyesen is megismerhettem őket! :-DDD

A sütihez csak annyit fűznék hozzá, hogy az omlós tészta a Csokoládés finomságok aranykönyvéből való, a tölteléket pedig az elképzelésem szerint rögtönöztem. Mással is megtölthető - hamarosan mutatok én is újabb verziókat -, lehet nyugodtan variálni! :-DD (és tényleg csak zárójelben jegyzem meg, hogy ez az aszalt szilvás - mandulás tényleg nagyon finomra sikerült!!! Érdemes kipróbálni! :-DD)


Hozzávalók:


a tésztához:

  • 250 g finomliszt
  • 60 g keserű kakaó
  • 200 g vaj
  • 100 g kristálycukor
  • 1 tojás

a töltelékhez:

  • 2 tojás fehérje (lazán felverve, nem kell kemény habbá)
  • annyi darált mandula, amennyit a fehérje felvesz
  • ízlés szerint szilvalekvár (én anyum házi lekvárját használtam)
  • ízlés szerint őrölt fahéj
  • fél csomag aszalt szilva, negyedekbe vágva
  • utána jutott eszembe, hogy a reszelt citromhéj kimaradt belőle, no majd legközelebb!!! :-DD (Nélküle is finom amúgy!)
  • a tetejére szeletelt mandula

Elkészítése:


1. A lisztet és a kakaóport összeszitáltam, hozzákevertem a sót és gyors mozdulatokkal a hideg vajat, amíg morzsalékos tésztát nem kaptam.

2. Ekkor a tojássárgát is belegyúrtam (ha igényli a massza, akkor némi fagyos vizet adhatunk hozzá).

3. Amikor összeállt a tészta, bucit formáztam belőle, folpackba csomagoltam, és fél órára a hűtőbe tettem.

4. A mini tortaformáimat kivajaztam, kiliszteztem, és kibéleltem vele a formáimat. 7 tortácskára elegendő körülbelül a tészta.

5. A fehérjét kézi habverővel és egy csipet sóval elkezdtem felverni, míg fehér színt nem kapott, de nem vertem habbá.

6. Annyi darált mandulát kevertem bele, amennyit felvett a fehérje. Sűrű, de kenhető masszát kell kapnunk.

7. Hozzáadtam a fahéjat, az aszalt szilva darabokat, és a szilvalekvárt, majd egy kanál segítségével a formákba töltöttem. A tetejére szeletelt mandulát szórtam, és 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem őket. Hagyjuk a sütiket kihűlni, mielőtt kiszednénk őket a formából! :-DD



Megjegyzés: Tehetünk mellé tejszínhabot, vaníliafagyit, de magában eszegetve is szuper!

8 megjegyzés:

  1. mi is, mi is!! nagyon klassz a süti! és köszi szépen a kedves szavakat. roppant jól tudnak esni:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!! Szuper jó az új formád, most kicsit irigykedem.:)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik, és szépek lettek! Ejnye, egy újabb forma, amit most be kell szereznem :(

    VálaszTörlés
  4. Csodálatosak
    Nekem is van ilyen formám, de még nem igazán hazsnáltam

    VálaszTörlés
  5. Gizi! Nekem pedig a szuflé formáid tetszenek! Tessék gyorsan ilyen mini tortaformákat is beszerezni, én imádom őket! :-D

    Bianka! Itt az idő előszedni őket! Klassz dolgokat lehet bennük készíteni! :-D

    Mónika!Köszi! Hehe, én is mindig újabb formák után áhítozom! :-D

    Szemirámisz! :-D

    Ami! Köszi! :-)

    VálaszTörlés