Egyéb érdekességek...rólam

2012. április 9., hétfő

Lencsés, citromos tagliatelle




Ritkán főzök újságokból, inkább szakácskönyvmániás vagyok, de az áprilisi BBC Good Food igazán elnyerte a tetszésemet. Választottam is belőle egy gyors tésztaételt, ami annak ellenére, hogy húst egyáltalán nem tartalmaz, rendkívül laktató és tele van proteinnel. Bármilyen tésztából elkészíthető, én most tagliatellét vettem. A friss koriander pedig felénk - sajnos - ritka, mint a fehér holló, ezért helyette petrezselyem került az ételbe. Nagyon finom...


Hozzávalók:


  • 140 g puy- vagy barna lencse
  • 300 g tagliatelle
  • 50 g vaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma apróra vágva
  • 3 apróra vágott fokhagymagerezd
  • 1 citrom héja és leve
  • egy nagy csokor petrezselyem levele durvára vágva
  • 150 g görög joghurt

Elkészítése:


Öblítsük át a lencsét egy szűrőben és tegyük bele egy közepes méretű lábosba. Öntsünk rá annyi vizet, hogy bőven ellepje, forraljuk fel, és főzzük, amíg megpuhul. Sózzuk meg, ha teljesen puhára főtt, szűrjük le és tartsuk melegen. Főzzük meg a tésztát, szűrjük le, aztán öntsük vissza a lábosba. Közepes lángon olvasszuk meg a vajat egy serpenyőben, és adjuk hozzá a hagymát. Süssük aranyszínűre, majd adjuk hozzá a fokhagymát, és pirítsuk, amíg elkezd illatozni. A lencsét, a hagymakeveréket, a citrom levét és héját, a petrezselymet és a joghurtot alaposan keverjük össze a tésztával, és ízesítsük frissen őrölt fekete borssal.


Megjegyzés: A laktózérzékenyek a joghurtot nyugodtan hagyják ki!


Ihelt: BBC Good Food áprilisi száma


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!! Nem fogod elhinni, de éppen ezt a receptet néztem ki holnapra, és én is petrezselyemzöldre cserélem a koriandert, mert erre felénk sem lehet kapni.:)

    VálaszTörlés
  2. Szia!Kérlek nézz be hozzám,van egy meglepetésem:http://cukigyo.blogspot.com/2012/04/sokoldalusag-dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés