Egyéb érdekességek...rólam

2010. július 23., péntek

Kefíres prósza




Hozzávalók:

  • olaj a tepsi kikenéséhez
  • 1 nagy burgonya meghámozva, lereszelve
  • 2 nagy doboz kefir (450 g x 2)
  • 1 egész tojás
  • liszt, amennyit a tészta felvesz
  • 0,5 dl tejföl + 3 ek olaj a prósza tetejének meglocsolásához
  • házi szilva vagy baracklekvár

Tepsi mérete: kb. 30 x 40 cm



Elkészítése:

  1. A burgonyát, a kefirt, a sót, a tojást és annyi lisztet összekeverünk, hogy a masszánk a palacsinta tésztájánál sűrűbb legyen.
  2. Beleöntjük a tepsinkbe, elsimítjuk.
  3. A tejfölt összekeverjük az olajjal, és meglocsoljuk vele a prószánkat. 
  4. Legvégül a lekvárból kb. 1 cm távolságra egy teáskanállal pöttyöket rakunk. 180 °C-ra előmelegített sütőben készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük! Akkor jó, ha picit megpirult a teteje, és nem ragad a tűre a tészta. 
  5. Porcukorral megszórva tálaljuk.




    Megjegyzés: Hidegen és melegen is nagyon finom! Egy tartalmasabb leves után kiváló második fogás!

    4 megjegyzés:

    1. Nagyon jó ez is:) Igazi táj jellegű étel, talán Somogy megyében és környékén több háznál készítettek ilyen vagy ehhez hasonlót. Én is ettem gyermek koromba hasonló prószát sajnos nem tudom a receptjét:)
      Természetesen ha nem okoz gondot akkor elkérem a receptedet, hogy én is el készítsem
      Egyébként nagyon guszta:) D

      VálaszTörlés
    2. Én az anyai nagymamámtól tanultam a receptet, ő pedig az ő édesanyjától. Persze, készítsd el bátran, és várom a visszajelzésedet, hogy sikerült és ízlett-e. Ha lehet egy javaslatom, akkor házi szilva vagy baracklekvárral készítsd, azzal a legfinomabb!

      Köszönöm, hogy bekukkantottál hozzám! Gyere máskor is, ha van kedved! Mézigörl (Orsi)

      VálaszTörlés
    3. Szia!
      Felénk a prósza az kukoricalisztből van.Te búzalisztet használtál?(a színéből gondolom)

      VálaszTörlés
    4. Szazala!

      Kétféle prószát szoktam csinálni, az egyik a kukoricalisztes változata, a másik - amit itt láthatsz - a sima (burgonyás-kefíres). Ezt a nagyanyámtól tanultam. Ő úgy mesélte nekem, hogy ez az étel Somogy és Zala megyében a leginkább jellemző. Nagyon finom, próbáld ki bátran! :D

      VálaszTörlés